tisdag 29 mars 2016

Fina hästar ❤🐴

Hoppas ni har haft en bra påsk ☺ Själv har jag jobbat mycket. 
Härligt att våren är på väg, man får så mycket extra energi 😀
Hästarna jobbas på. Igår hoppade jag Ilanta och hon kändes väldigt avspänd och fin. Hoppade bra också. Visst är vi lite ringrostiga efter allt som har varit men nu är vi på gång 👍
Sirre har fått börja jobba igen. Äntligen! Han tycker att det är jätteroligt.  Igår longerade jag honom innan jag eventuellt skulle sitta upp, och som han brallade och busade 😂
Men jag satt upp till slut och skrittade iallafall.
Idag var han betydligt lugnare. Först lite longering och sen satt jag upp. Idag kunde jag trava flera varv 😀 Vi måste jobba på styrningen. Han är väldigt känslig i munnen och vill inte gärna att jag tar i honom. Men han får lära sig att gilla läget! Det gick bättre och bättre ju längre jag red. Det som är så positivt med honom är att han har väldigt bra bjudning framåt trots att han är trött.

Ilanta trimmade jag idag. Hon var superfin. Travade över upphöjda bommar och det gjorde hon jättebra.

Roddan fick också trava upphöjda bommar. Han gjorde det galant. Han behöver tänka lite när man rider annars tycker han att det blir för tråkigt. Blev ett ganska enkelt pass för honom eftersom han fortfarande är under igångsättning.

Full fart hela dagen. Avslutade med innebandy för Nikkie på kvällen och ett besök hos mamma ☺

Nya tag imorgon 😊

Kram ❤ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar