söndag 6 januari 2013

Ilanta P

Ilanta P

Sto f: 2008 e: Converter-Marlanta-Damiro
Imp Belgien

Ägare: Kristoffer Dannberg

Ilanta har inte gjort så mycket än. Hon kom till mig i augusti då jag bytte in Bosse pga att han fick en skada. De kommer från samma ställe i Holland.

Hon har ej hunnit vara ute på tävlingsbanorna än, men kommer ut nu till våren.

Hon är en het och känslig häst. Men har ett otroligt hopp i sig, nu är det upp till mig att kunna förvalta det på bästa sätt. Mitt mål med henne i år är att starta 1.20 till hösten. Det som vi ska jobba på nu är att hon ska bli avspänd, mycket markarbete (hon har lätt för att bli studsig) eftersom hon är så het.

Hon är supersnäll i all hantering och finner sig i det mesta, men hon kan vara ett riktigt"sto" ibland när man rider, men det gillar jag. Hästar med lite temperament blir oftast bra om man kan ta det på rätt sätt :)

Jag försöker rida henne själv så mycket som möjligt.

Hon tycker inte om att vila. Man skulle nog kunna säga att hon har lite adhd ;) haha

Tyvärr har jag inte kunnat filma något än, men det kommer snart :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar