tisdag 11 september 2012

Funderingar



Nu kanske någon av er läsare kan hjälpa mig :)

Jag var ju på kurs för Sylve och han konstaterade ganska snabbt att jag måste få Avelle att acceptera sin ryttare, just n,u koncentrerar hon sig på att springa högt med huvudet än vad hon fokuserar på hindren. Det är ju självklart ett problem eftersom hon ska helst hoppa felfritt över hindrena :)

Nu har jag fått tips från Sylve och även andra som var med på kursen. Det är dessa som ni ser på bilderna.





En kombinerad nosgrimma från Dyon, bra för hästar som blir lite starka och gapar mycket.




Kineton nosgrimma. Den gör att trycket kommer på nosen. Den ska vara bra för hästar som gärna tar upp huvudet. Rekommenderas även till unghästar som skall vänjas vid bett.

Nåväl, själv har jag ingen erfarenhet av varken den ena eller den andra, men det kanske finns någon läsare som har?

Snälla!! Skriv gärna en kommentar på era erfarenheter :)






Tack på förhand :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar