lördag 21 april 2012

Är så glad så det inte går att beskriva med ord!!

Jag vet inte riktigt vart jag ska börja...
Men att jag är glad är bara förnamnet!!

En av mina bästa kompisar Linda Eriksson har köpt hästgården precis bredvid oss tillsammans med sin sambo Sebastian! Vi har 5 min skrittavstånd till varandra :)

Linda har många års erfarenhet av att utbilda unghästar upp tom svår klass! Här får ni ett urplock av Lindas meriter:
SM-Guld dressyr
SM-Silver hoppning
SM-Fälttävlan
EM-Kval Fälttävlan
Ridit Falsterbo Horse Show några gånger, även finaler.
Silver Breeders Trophy
Brons Swede Horse Open
Mängder av segrar i 3-och 4-års test
VM i Zangersheide två gånger med egenutbildade hästar
Har utbildat flertalet unghästar upp till svår hoppning!
Håller träningar och kurser för ryttare ända upp till Elit-nivå

Linda och jag kommer att samarbeta väldigt mycket framöver



Som ni säkert själva förstår så är det här en stor "grej" för mig, att få en bra kompis så nära som jag kan samarbeta med!




Min syn på Linda är att hon är väldigt ambitiös, duktig, noggrann och är en väldigt bra kompis!





Linda och Sebastian kommer att flytta hit redan 1 Juni :) Så här lyder deras mål med gården:

Vi vill utveckla den här gården till en proffsig anläggning med gedigna träningsmöjligheter.

Kurser för gästtränare kommer att anordnas, även regelbundna Pay`n jump!

Ett ridhus med måtten 20*60 bör stå klart vintern 2012!
Gård med mycket bra hagmarker, bra ridvägar och skrittavstånd till till en bra utebana med en ny hinderpark. (min bana) som byggs ut och beräknas vara färdig senast juli 2012
.

Jag kan inte fatta att jag snart skrittar 5 min så är jag vid ett ridhus... Det är en dröm som jag har haft som jag aldrig trodde skulle uppfyllas..




Linda
har ett brett kontaktnät i både Sverige och Europa! Hon har många utländska kunder om du har planer att sälja din häst!




Linda
kommer att kunna ta emot inackorderingar, är du intresserad?? Hör av dig till mejl på linda.stallse@gmail.com Glöm inte att besöka Lindas  hemsida! Det kan du göra HÄR

För att avsluta detta inlägg så Hälsar vi på Elingbo Gård Linda och Sebastian varmt välkomna till "vårat" gäng!! Vi kommer att få såå himla roligt!!

Hoppas på ett väldigt gott samarbete i framtiden!
Kramar

2 kommentarer:

  1. Hej
    hittade din blogg på facebook och så handlade det även om ytterligare en före detta ponny ryttare kul att ni skall bo nära varandra. spännande att se hur det hela utvecklas LYCKA TILL båda två.
    Zeb "mamman" Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad kul att du har hittat hit :)

      Ja det här ska bli jätteroligt! Ha det gott!!

      Radera