måndag 23 januari 2012

Fullspäckad dag!!

Halloj!

Nu har jag kommit in för idag :)

Dagen började med att vi åkte till ridhuset, det blev bara fyra hästar 3-åringen kunde jag jobba med på åkern eftersom det har kommit lite snö.
Till ridhuset hade jag med mig Skywalker och Bosse. Båda var riktigt fina idag!! Bosse gör framsteg för varje gång jag rider på honom, det är jätteroligt!

Jag jobbade båda hästarna över bommar och små cavaletti, det jag ville kunna göra framförallt med Bosse var att få honom att gå på ett spikrakt spår.. Det var tre bommar, den mittersta var upphöjd till ca 50 cm, 14 meter emellan. Till en början så blev det lite vingligt men han gick bättre och bättre!
Walle gjorde det jättebra :)

Cissi var hemma och fixade stallet medan vi var borta, hon red även ut på Hop-Zan, så idag har alla hästar blivit jobbade!

På em så jobbade vi med inridningshästen, började med att longera (det gick sådär) men efter ett tag så förstod hon vad hon skulle göra, det är en tjej med väldigt mycket egen vilja. Men det är bara att vänta ut.. Sandra fick den äran att hänga på henne idag och det gick bra. Vi tar det lugnt och försiktigt nu i början så det inte händer något tokigt!


Imorgon ska lilla Zigge bli kastrerad.. Eftersom Ella och Zigge är syskon så är det inte så optimalt att han är okastrerad.. Nu har Ella börjat löpa också.. Stackare jag tycker synd om honom :(
Jag åker till Per Exell i Örbyhus och gör det, han är superduktig :) Så det ska nog bli bra!

Ikväll tänker jag ta det lugnt.. Jag har jobbat natten som var och ska även jobba tisd och ons natt.. Så lite lugn och ro skadar inte!

Just det jag har kört lastbilen till Läby Motor idag, den måste kollas på lite olika punkter.. Hoppas det inte blir jättedyrt :o Men jag måste ju ha lastbilen, den går ju till ridhuset dagligen!

Tack för idag... Slut för idag...

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar