fredag 11 november 2011

Klippt och klart!

DUKTIG HÄST!!!
Ja nu är det klart!! Äntligen är Walle klippt, en sten har släppt från mitt hjärta.. Jag hade fått ett recept på lugnande, eftersom han fick en spruta med lugnande sist och ändå var han stökig att klippa så trodde jag inte att det skulle fungera med det här.. Men det gick hur bra som helst :)

Nu vet jag det tills nästa gång det är dax.. Vi fick bremsa honom på slutet av klippningen för då började han bli pigg, det tog lång tid att klippa, han såg ju ut som en teddybjörn.

Tyvärr har han fått väldigt mycket värmeutslag, men det är inget han har ont av men jag tror att det kliar.. Så när han var färdigklippt så fick han en riktig shamponering också. Nu hoppas jag att utslagen försvinner snarast.. Det ser inte så vackert ut..

En trött men nyklippt Skywalker :)



Stackaren var full med värmeutslag under all tjock päls..

Måste bara lägga ut filmen från Flyinge igen... Jag är så nöjd med vårat resultat där :)

1 kommentar: