torsdag 26 maj 2011

Ny häst i stallet :)

Började dagen med lite telefonsamtal, det resulterade i en till häst i stallet som kom på em.. Jätterolig utmaning tycker jag!! Hon är sex år gammal efter hingsten Niklas. Namnet är Nikki... Hur stor är den sannolikheten att jag har både en dotter och en häst som heter lika?? Bara stavningen som skiljer lite ;) Hon fick föl som fyraåring och tävlar bland fem åringarna. Hon är tävlad både av sin ägare Sussie Fredriksson och Camilla Domarhed. Nu ska jag jobba med henne ett tag framöver och ska även tävla henne. Jätteroligt att ha en till som kan åka med på tävlingar. Tanken är att hon ska bli en bra juniorhäst till Sussies dotter!

Åkte sen ner till tirk med Issy och Hop-Zan, dom skulle hoppa båda två :) Det fanns endel hinder på stora banan som vi kunde använda. Bla en trekombination... Hop-Zan tyckte det var lite konstigt till en början, så han sprang på sidan ett par gånger innan han förstod att man skulle hoppa alla hinder ;) För övrigt så hoppade han väldigt bra! Vattenmatta, och en murdel var de titthinder som fanns framme, det hoppade han utan problem :)

Issy tränade jag mycket på just trekombination, han måste lära sig att backa av själv på hindren.. Han gjorde det jättebra på slutet =) Duktig :D Det som är väldigt skönt med honom är att han inte tittar på några hindertyper alls... Han bara hoppar utan att blinka ;)

Nu på kvällen har vi varit en sväng till Nikkies skola, det var tipsrunda, femkamp och korvgrillning :) Mysigt för barnen, tråkigt att det kom så dåligt med folk bara..

Nu ska vi snabbspola oss igenom Big Brither, sen är det god natt..

Imorgon är det fyra hästar som ska ridas... Premiär med Nikki, spännande...

Kram på er



Nikki heter nya hästen, den ägs av Susanne Fredriksson :)







Issy och Hop-Zan var nöjda att gå och beta några timmar idag =)

1 kommentar:

  1. Sådant där blått flugtäcke har jag till Zeppolin. Storlek 155 tror jag eller om det är 145.. Det passar hur som helst inte alls, sitter inte alls bra. Så under två somrar har hon använt det säkert hela 10 dagar/dygn totalt. Blääää.

    Lär väl skaffa nytt till sommaren, med tanke på mängden mygg och annat snusk redan nu. :(

    Några hästar går redan ute på dygn och jag skulle efter tio (hade kvällsfodringen) gå ut och titta till en av dem och därborta var det sjukt mycket mygg. Pallade att vara där i 6-7 min och klia på hästen och döda mygg. Sen skyndade jag mig därifrån.

    SUCK!

    SvaraRadera